English

Thursday, May 2, 2013

Wat wil je later worden als je groot bent?

Een vraag die je al wordt gesteld wanneer je vrijwel nog maar net op de basisschool zit.
Is toch een beetje raar dat men verwacht dat je rondom je tiende levensjaar (of zelfs nog jonger) al weet wat je wilt gaan doen met je leven en je raar wordt aangekeken als je dit nog niet weet.

Natuurlijk heb je kinderen die hun levensdoel al kennen vanaf 5 jaar, maar dit geldt zeker niet voor de meerderheid.

Ik vind dat er meer focus moet liggen op het leren en spelen, oftewel gewoon kind zijn en dat zo'n levensvraag misschien pas gesteld moet worden op de middelbare school wanneer je geacht wordt een studiepakket en richting te kiezen.

Alhoewel…misschien is dat ook nog te jong, want helaas weten de meeste HBO en dergelijke studenten nog steeds niet precies wat ze willen doen in de toekomst.

Wisten jullie al op een jonge leeftijd wat jullie wilden worden en hebben jullie dat doel ook bereikt?

2 comments:

  1. Ik wilde vanaf groep 8 advocate worden en heb die droom niet achterna gejaagd.

    Wel denk ik elke keer dat ik een bezwaar-/beroepschrift indien waarbij ik het wetboek raadpleeg, dat ik mijn roeping ben misgelopen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awh zo jammer

      Wat was de reden dat je een andere richting koos?

      X

      Delete